FANDOM

Skierplakat.jpg

"Sker ker, ra!"

"Sker Ra! Kościół Win!"

Kościół Dudleya - wymierająca społeczno-memowa grupa na G+ znana z hermetycznych żarcików.

HistoriaEdytuj

GenesisEdytuj

Twórcą grupy był niejaki Wojti 2000. Pierwszy pomysł na grupę dla widzów powstał w 2014, była to bardzo obskurna grupa na Facebooku znana jako "Ziemniaczana Grupa" lub "Szalona Grupa". Składało się na nią jedynie kilku ludzi, i praktycznie nikt o niej nie pamięta poza samym Wojtim oraz jej członkami. Została ona zamknięta. Później przeniesiono ją na 8chana - gdzie to istniała jako https://8ch.net/szalonagrupa/ przez kilka miesięcy aż zniknęła, warto dodać że było tam tylko dwóch aktywnych użytkowników. Obecnie została usunięta.

Rok później w 2015, Wojti 2000 zaczął zdobywać wtedy jeszcze undergroundową popularność, na polskiej wiki poświęconej grze komputerowej Five Nights At Freddy's, gdzie to poznał swoich pierwszych fanów - byli to użytkownicy Hedge Jeżowa TV oraz Lukaszdusi. To uznaje się oficjalnie za początek KD. Same w sobie wtedy nie istniało, ale po raz pierwszy zaczął rosnąć fandom Wojtiego 2000 który wkrótce liczył ok. 10 osób, zaś Hedge i Lukaszdusi byli dwoma najaktywniejszymi wtedy widzami. FNAF Wiki była wtedy w zasadzie głównym miejscem spotkań widzów Wojtiego 2000, nagrał on też w tym okresie teraz niesławny filmik pt. "Puzno". Z powstałych wtedy memów można wyliczyć samo "Puzno" oraz postać wolnomularskiego antyklerykała Benia. Wtedy to też po raz pierwszy pojawił się Kraków - znak szczególny kanału Wojtiego, a stało się to około Kwietnia/Maja. Geneza samego Krakowa jest prosta, wymagany był w miarę krótki tekst do spamowania czatu. Wojtiemu przypomniał się odcinek kreskówki Kryptonim: Klan Na Drzewie pt. A.R.C.H.I.W.U.M. w którym to postać znana jako Nigel Uno mówi
Rah.jpg

Rzadki screen z proto-KD z okresu sierpnia 2016.

"...miało się stać ich domem, ochrzcili je jako Krrraków!", oraz komentarz pod nagraniem z zatrzymania aktywisty LGBT Roberta Biedronia użytkownika Ujdul Ujdaaee o treści "Zwykły pedofil. Gość agituje po przedszkolach molestując dzieciaki jakimiś pingwinkami misiami jak to dwóch panów ten teges. Prowadzi też wydawnictwo publikujące książeczki niby to "dla dzieci" z treściami pedofilskimi. Tacy gnoje powinni wisieć. Zero tolerancji dla pederastwa i całej tej lewackiej hołoty LGPT. Oraz - o czym się zapomina - dla ludzi ich wspierających."

Wojtek wyciął fragment "agituje po przedszkolach molestując dzieciaki jakimiś pingwinkami misiami jak to dwóch panów ten teges." a następnie dokleił do niego na początku "Kraków jest pełne gejów, więc twa pupcia nie jest bezpieczna! Lajkonik", co spowodowało utworzenie kultowego już "Kraków jest pełne gejów, więc twa pupcia nie jest bezpieczna! Lajkonik agituje po przedszkolach molestując dzieciaki jakimiś pingwinkami misiami jak to dwóch panów ten teges."

Łańcuszek ten stał się tak rozprzestrzeniony że ludzie na początku go znienawidzili, potem przeszli do relacji love-hate, aż w końcu paru (w tym m.in. Hedge) podłapali go i zmienili w mem. W tym okresie Wojti 2000 dostał swego ostatniego globala i zaczął masowo produkować nowe konta. Trwało to aż do Jesieni 2015, wtedy to bowiem oficjalnie rozpoczyna się Srebrna Era. Zapomnianym memem z tego okresu jest YMCA, nieoficjalny "hymn Krakowa", piosenka często kojarzona z społeczeństwem LGBT. 19 czerwca 2015 stworzona zostaje jedna z czołowych teorii KD, "Smutna Prawda o Batmanie", ale ta umyka Wojtiemu, który to dowiaduje się o niej dopiero w lipcu.

Srebrna EraEdytuj

Wojti 2000 zaczyna powoli zdobywać popularność, oraz odkrywa możliwości G+ poprzez dołączenie jesienią 2015 do grupy założonej przez użytkownika Rob Mal Yeti (obecnie RAGEMAN TV) - Yeti Ekipy. Byłą to grupa skupiona na grach retro, memach oraz wiadomościach z życia Rob Mala. Odbyła tam się też pierwsza drama - użytkownicy Przemkoman oraz Wjepsz zaczęli na grupie wstawiać posty negatywnie przedstawiające islam oraz uchodźców, co nie spodobało się Wojtiemu. Rozpoczęła się drama, która spowodowała że Przemkoman i Wojti nigdy więcej nie byli do siebie nastawieni tak samo. Wjepszu opuścił grupę a Wojti otrzymał posadę moderatora. Później Robmalowi padło konto, co spowodowało że wielu użytkowników stworzyło zapasowe Yeti Ekipy - w tym też i Wojti 2000. KD narodziło się. Powstało jako "Załoga z Wieśniakowa (Yeti Ekipa V2)", nazwane na cześć jednego z gangów z serii zabawek Śmierdziele będących wtedy małym, ale aktywnym memem. Uaktywniają się Przemkoman, Żyrandol24, Gobo 333 i inni ważni później użytkownicy. Smutna Prawda o Batmanie zaczyna stawać się powoli memem, podobnie jak bazowane na spotach Jednomandatowych Okręgów Wyborczych "Rośnie". Powstały też różne inne społeczności, m.in. pierwsze Bamboszki Przemkomana, Doom+, anglojęzyczne KD, Rebelia Yeti Ekipy oraz inne. Powstałe wtedy memy i in-joke to m.in. wyciągnięta z Podróży Pana Kleksa piosenka Dyscyplina, Mnie tam ośmiorniczki nie smakowały, Lubisie, a nawet pierwsze copypasty.

Na początku 2016 na anglojęzycznym KD rozpoczyna się feud Wojtiego 2000 z użytkownikami, ostatecznie powodując jego zamknięcie.

Złota EraEdytuj

Ta era to odejście od memiarsko-raiderskich korzeni oraz przejście w kompletną abstrakcję i szaleństwo z własnymi in-jokami. KD rozkwita, podobnie jak i kanał Wojtiego 2000. Zero dram, zero ataków, zero stresu. W słoneczne letnie dni spamowano nowo powstałymi memami, a samo KD przechodziło przez mody co miesiąc. Na samym początku były to militaria, Indiana Jones i ogólne tropiki, później rozmaite postacie anthro i przebudzenie Wojtiego 2000 jako furry, Dzwonnik z Notre Dame w lipcu, Sacred i Gwiezdne Wojny pod koniec sierpnia aż w końcu wrześniowy Wiedźmin 3, Bieluch oraz Squirrel I Hedgehog. Wojti2000 określa to jako "Naljepszy okres w mojej internetowej karierze, mam do niego niesamowitą nostalgię i zawsze kojarzy mi się ze mną siedzącym w pomarańczowym przez letnie słońce pokoju. Wiem to żałosne, ale tak mam.". Pazizu, Przemkoman, Żyrandol24 oraz Rob Mal byli w tym okresie najaktywniejszymi użytkownikami, po raz pierwszy pojawiła się też postać Sonic Janka, chorego na zespół Aspergera chłopca. Oficjalnie za koniec tej ery uznawane jest wypuszczenie pierwszej części dedykowanego jego postaci Sonic Janek: The Movie. Mnogość i frekwencja powstałych wtedy memów i in-joke'ów jest największa w historii Kościoła. Zadebiutował Dudleyowy Shitposting, czyli losowy cytat + obrazek w stylu KD, memy z waifu Wojtiego, Kali Ma, Boss Nass, Jabba, Skrzat Piekarz, Paluchy Cebula, Andrzej, Wiedźmy z Krzywuchowych Moczarów, Bieluch, Żarłok TV, Ator, Harpie, Tyskie, figurki z Sacred, oraz cała masa innych bawiły każdego. Na początku tego to okresu miał miejsce pierwszy i jak do tej pory jedyny atak KD w realu - jeden z użytkowników włamał się na tablet siostrzeńca i wypełnił go Dudleyowymi memami, a następnie jak sam utrzymywał "siostrzeniec zaczął wrzeszczeć i dostał lanie".

Srebrna Era 2.0Edytuj

Wszystko zaczęło się walić bez wiadomego powodu, coraz więcej użytkowników zaczęło znikać w niewyjaśnionych okolicznościach. Na początku Hedge, później jeszcze paru innych, kiedyś aktywnych. Ostatecznym gwoździem do trumny było zniknięcie Żyrandola - jednego z najaktywniejszych użytkowników oraz promotora i twórcy kilku memów oraz żartów środowiskowych. Jeszcze parę tygodni września było aktywne jak w czasach Złotej Ery, z tym że te nie kojarzyły się już z radosnym, gorącym latem a z szarą jesienią pełną dram z Forest Demonem i Polską Grupą Bionicle. Wojti 2000 bowiem został nakręcony przez pewnego użytkownika aby hejtować niejakiego Adama Wiśniewskiego aka. Forest Demon Bionicle. Spowodowało to wielką dramę, podobną nieco do tej z Przemkomanem, ale o wiele bardziej niebezpieczną - niewinni użytkownicy obrywali rykoszetami, m.in. niejaki Cezary Sankowski. Drama zakończyła się jednak. Użytkownik DeeJayBanana zaczął w tym okresie sprowadzać na KD idiotyczne wojenki, aż w końcu został z grupy wyrzucony razem z multikontami i cukierkami. KD zaczęło wtedy wytaczać wojnę dzieciom memiarzy. Największym kuriozum w tym okresie jest powstały w ostatnich dniach aktywności Żyrandola mem - Potężny Gej. Prawdą jest że to KD pierwsze odkryło istnienie niesławnego artykułu o gwałcicielu który molestował złodzei, a dopiero w 2017 wymnął się on do mainstreamu.

UpadekEdytuj

Z 20% swojej dawnej potęgi i tylko paroma aktywnymi użytkownikami z czego tylko kilku jest ze starej elity (i stoczyło się) oraz nowicjuszami nie pielęgnującymi już starych memów KD, force'ującymi nowe (K-pop) KD stało się cieniem swojej dawnej potęgi. Kolejnym problemem jest wielki boom na Puzno, które to stało się gównomemem zamiast cenionym skarbem KD. Dramy i wojenki non-stop. KD pojawiło się w Gdańsku na karteczce - jeden z użytkowników wkleił bowiem na ścianie kartkę z podpissem "KD tu było! Paluchy Cebula!".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki