FANDOM

Nacjonalizm (z łac. natio, „naród”) – w teorii jest to postawa społeczno-polityczna uznająca naród za najwyższe dobro w sferze polityki. Głosi solidarność wszystkich grup i klas społecznych danego narodu. Celem polskich nurtów nacjonalizmu jest zachowanie polskiej kultury oraz struktury etnicznej narodu i utworzenie opartego na nich niepodległego państwa polskiego, oraz nieuzasadniona nienawiść wobec osób odmiennych od Polski.

HistoriaEdytuj

GenezaEdytuj

Nacjonalizm istniał od zarania dziejów, w Polsce pojawił się już w czasach I Rzeczypospolitej gdzie to był otwarty na szerokiej interpretacji „bycia Polakiem” W XIX w odpowiedzi na politykę zwalczania kultury i tożsamości polskiej prowadzoną przez zaborców, pojawił się nowy nurt, oparty w znaczącym stopniu na obrazie Polaka jako obywatela etnicznie polskiego, wyznania rzymskokatolickiego. W takim świetle nacjonalizm polski nie włączał do narodu polskiego tych, którzy identyfikowali się z kulturą ukraińską, pruską, litewską, Żydów itp. Głównym ideologiem tego nurtu był znany każdemu nacjonaliście Roman Dmowski i ruch endecja. Tutaj można wysunąć już pierwsze wnioski na temat tego iż nacjonalizm działa na zasadzie niskiej samooceny. Kraj dręczony, tłamszony oraz będący od czasu powstania istnym popychadłem Europy zaczął wykształcać obywateli którzy to widzieli samych siebie jako superbohaterów.

II RzeczypospolitaEdytuj

Pomimo że w okresie międzywojennym ideologia nacjonalistyczna, wcześniej spotykana zarówno na lewicy, jak i prawicy, zaczęła być identyfikowana głównie z ruchem prawicowym, wśród nurtów polskiego nacjonalizmu w okresie międzywojennym możemy wyróżnić formacje łączące ze sobą postulaty nacjonalistyczne i lewicowe, a nawet antyfaszystowskie co dzisiaj jest praktycznie niemożliwe do spotkania.

Ważniejsze formacje tego okresu to Obóz Wielkiej Polski, Związek Akademicki Młodzież Wszechpolska, Obóz Narodowo-Radykalny (w 1935 rozbity na dwie organizacje: ONR-ABC i ONR-Falanga) oraz ruch Zadruga. Do dzisiejszych czasów na szczęście przetrwały tylko trzy.

Wybuch II wojny światowej przerwał działalność większości istniejących ugrupowań nacjonalistycznych (co można uznać za jedną z zalet jej wybuchu), a ich działacze podjęli czynną walkę z okupantem. W przeciwieństwie do innych państw okupowanych przez III Rzeszę, kolaboracji podjęło się tylko jedno ugrupowanie – Narodowa Organizacja Radykalna, utworzona przez niewielką grupę działaczy byłego RNR Falanga i istniejąca przez kilka pierwszych miesięcy wojny. Większość falangistów utworzyła jednak w ramach ruchu oporu organizację Konfederacja Narodu. Wbrew temu co jednak mogą ci powiedzieć nacjonaliści, nie byli oni niezbędni do przetrwania Polski w czasie wojny, wręcz przeciwnie. Polska poradziłaby sobie równie dobrze z samymi powstańcami, harcerzami, siłami oraz rządem polski na uchodźctwie. Przykładem przeinaczania historii w tym okresie jest fakt że podobno Jan Bytnar, pseudonim "Rudy", znany i zasłużony powstaniec biorący udział w Powstaniu Warszawskim podobno był w ONR, choć nie ma na to żadnych dowodów poza paroma relacjami. Jedną z największych grup oporu o profilu narodowym była Narodowa Organizacja Wojskowa. Większość nacjonalistów walczących w podziemiu dołączyła w 1942 roku do Armii Krajowej lub Narodowych Sił Zbrojnych.

Polska Rzeczpospolita LudowaEdytuj

W czasach PRL środowiska nacjonalistyczne o nastawieniu bardziej lewicowym przenikały do PZPR. W latach 80. powstały takie formacje, jak Zjednoczenie Patriotyczne „Grunwald” czy na szczęście nielegalne wtedy Narodowe Odrodzenie Polski. Co ciekawe pomimo tego iż w okresie komunistycznym Polakom było bardzo źle, większość z nich wspomina ten okres z rozrzewnieniem nad "dobrym dzieciństwem" które to co ciekawe polegało na skakaniu dookoła z patykami ubrudzonymi fekaliami.

III RzeczpospolitaEdytuj

Po transformacji ustrojowej w III Rzeczypospolitej powstał szereg organizacji wyrastających jak grzyby po deszczu, odwołujących się do dorobku polskich nacjonalistów okresu międzywojennego. Wśród nich można znaleźć nieszczęsny, reaktywowany ONR i Młodzież Wszechpolską, Falangę będącą kontynuacją ONR-Falanga, czy formacje odwołujące się do dorobku Zadrugi, jak Wydawnictwo Toporzeł czy Stowarzyszenie „Niklot”. 11 listopada 2012 roku, po Marszu Niepodległości, kilkadziesiąt organizacji nacjonalistycznych podjęło próbę utworzenia międzyorganizacyjnego, ogólnopolskiego ugrupowania politycznego pod nazwą Ruch Narodowy. Projekt ten na szczęście jednak nie przeszedł próby czasu i w późniejszym okresie część organizacji członkowskich opuściła jego szeregi.

ZagrożeniaEdytuj

Dla PolskiEdytuj

"Powiedz mi czy ty naprawdę jesteś głupi czy po prostu nie umiesz czytać ze zrozumieniem ? Mam wrażenie że piszę z 8 latkiem który nie potrafi zrozumieć dwóch prostych zdań !Jeszcze jedno zacytowałeś "jebać was ruskie szkopy" to teraz pokaż gdzie ja coś takiego napisałem ? Ruskie szkopy to tak brzmi jak białe murzyny ! A jeżeli chodzi o Niemców na marginesie domyślam się że ty jesteś niemiaszkiem to ja was kurwy wszystkich nienawidzę tak bardzo że poziomu mojej nienawiści do was nie jest w stanie pojąć nawet sam Bóg !!! Za wszystkie nasze krzywdy teraz będziecie mieli KALIFAT wasze baby będą niewolnicami seksualnymi i będą gwałcone 25 razy dziennie przez islamistów a niemieckie chłopy a właściwie CIOTY LEWACKIE będą zarżnięte niczym świnie ! I z tego powodu bardzo się cieszę bo dostaniecie karę boską za nasze krzywdy ! Araby wszystkich was wymordują i bardzo dobrze ! Niech sprawiedliwości stanie się za dość za wszystkie krzywdy które wyrządziliście Polsce, Polakom i całej Europie ! Teraz zapłacicie za wasze zbrodnie ! Pan Bóg nie rychliwy ale sprawiedliwy ! NIECH BĘDZIE PRZEKLĘTY CAŁY KUREWSKI NARÓD NIEMIECKI KTÓRY NIE JEST W STANIE ŻYĆ W POKOJU Z KIM KOLWIEK I Z KTÓRYM CIĄGLE SĄ JAKIEŚ PROBLEMY !!! NAJPIERW ŚCIĄGNELIŚCIE WOJNY A TERAZ ARABÓW !!! BĄDŹCIE PRZEKLĘCI JEBANE SZKOPY I ZDYCHAJCIE W MĘCZARNIACH !!!"

Każdy kto posiada chociaż trochę rozumu w głowie rozumie że prawica, a w szczególności nacjonalizm jest dla polski zagrożeniem. Przedstawia on ją bowiem w złym świetle na całym świecie i niszczy jej reputację, ironicznie starając się ją poprawić. Nacjonaliści również uparcie odmawiają nauki języków obcych, co skutkuje brakiem możliwości wysławiania się poprawnie m.in. po angielsku lub niemiecku, sprawiając za granicą fałszywy stereotyp "bełkoczącego polaka".

Katolicki fanatyzmEdytuj

O ile istnieją narodowi ateiści, bardzo rzadko, to 90% są katolikami, nierzadko fundamentalistami oraz fanatykami w myśl zasady wielokrotnie eksploatowanego przez nich Prawa Kalego - zasady "my tak, ale nas nie". Polscy katolicy na ogół nie sprawiają problemów, lecz często powodują oni wstyd oraz zażenowanie - m.in. uznając wampiry, słowiańskie demony które powstały przed napisaniem Biblii, wymyślone przez ludzi którzy nie mieli kontaktu z religiami abrahamowymi, za wcielenia szatana, albo rozpowszechniając fałszywe plotki o tym jakoby postać kotka Hello Kitty była stworzona przez ojca który podpisał pakt z szatanem - na co nie ma żadnych dowodów. Bardzo znanym przykładem jest tutaj Ks. Piotr Natanek, suspendowany prezbiter rzymskokatolicki archidiecezji krakowskiej, kaznodzieja i rekolekcjonista. Stworzył on wokół siebie swoistą grupę katolickich ekstremistów która również wyznaje kult Maryjny.

Natanek m.in. mówił aby ucinać ręce po dokonaniu aktu masturbacji, oraz namawiał do dekapitacji artysty który nałożył obrazowi Maryi Matki Boskiej maskę na twarz. Warto tu dodać iż nałożenie maski z teologicznego punktu widzenia nie jest obrazą Matki Boskiej, zaś grożenie osobie ucięciem głowy łamie aż dwa z dziesięciu przykazań na raz. W innym ze swoich płomiennych kazań posunął się do obrażania praktycznie każdego oraz dał przykład polskiej niskiej samooceny, utrzymując że jest ona jej Królową, a polacy są narodem wybranym. Zaczęło się to 14 sierpnia 1608 r.  kiedy to mieszkający w Neapolu włoski misjonarz, 71-letni ojciec Juliusz Mancinelli z zakonu jezuitów, miał objawienie Matki Bożej. Maryja poleciła mu, aby nazwał ją Królową Polski: A czemu mnie Królową Polski nie zowiesz? Ja to królestwo wielce umiłowałam i wielkie rzeczy dlań zamierzam, ponieważ osobliwą miłością ku Mnie pałają jego synowie. Następnie przebywającemu w Krakowie w katedrze na Wawelu, 8 maja 1610 Matka Boża objawiła mu się powtórnie, mówiąc: Jestem Królową Polski. Jestem matką tego narodu, który jest mi bardzo drogi. Ile prawdy w tym zależy od duchowności i wyznania czytającego. 1 kwietnia 2005 Jan Paweł II ofiarował i poświęcił nowe złote korony dla obrazu Matki Bożej Królowej Polski. Żaden papież nie wydał oficjalnego stanowiska w tej sprawie.

Nienawiść do wszystkiego poza PolskąEdytuj

Nacjonaliści nienawidzą reszty świata, w szczególności Niemczech, Rosji, Stanów Zjednoczonych oraz krajów bliskowschodnich. Powoduje to napięcia, zwłaszcza gdy Polonia dokonuje agresji na obcokrajowcach.

Dla bliskichEdytuj

Fascynacja agresjąEdytuj

Nacjonaliści bardzo często chcą "wojny" z wszystkimi kogo nie lubią, a także uwielbiają się bić, co uważają za wyznacznik męskości. Według większości prawicy, "danie sobie po ryju a potem na piwko jak faceci" jest lepsze od rozmowy lub postępowania prawnego. Problem zaczyna się jednak wtedy kiedy ofiarą tej fascynacji agresją pada rodzina nacjonalisty - żona lub dziecko. Większość przypadków znęcania się nad dziećmi i żonami pochodzi z rodzin prawicowych i katolickich. Dziecko wg. nacjonalistów powinno być bite oraz karane tak często jak się tylko da i za najmniejsze przewinienia ponieważ potrzebna jest mu "dyscyplina" a "d*pa nie szklanka nie zbije się", argumenty te jednak są całkowicie błędne, karanie fizyczne dziecka bowiem jest niebezpieczne dla jego psychiki, a przykładem tego są sami nacjonaliści - wielokrotnie powtarzają oni że "mnie bili i wyrosłem na porządnego człowieka" - widać tutaj wyraźnie że poprzez bicie tworzą się kolejne pokolenia zafascynowanych agresją polaków. Warto wiedzieć iż narodowcy często przetrzymują w domu nielegalne na terenie RP kije baseballowe, improwizowaną broń białą oraz broń palną, często wychwalając się że jest ona przygotowana specjalnie na ich wyimaginowanych wrogów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki